Dane statystyczne

INFORMACJA O STANIE BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE POWIATU WRZESIŃSKIEGO ZA Styczeń 2023 ROKU

W styczniu 2023 roku na drogach powiatu zaistniały 4 wypadki drogowe oraz 31 kolizji drogowych w wypadkach tych 2 osoby zostały ranne, 2 osoby poniosły śmierć.

 

STAN BEZPIECZEŃSTWA:

Liczba wypadków drogowych

2021

2022

2023

W bieżącym miesiącu

3

4

4

Od początku roku

46

29

4

 

Liczba kolizji drogowych

2021

2022

2023

W bieżącym miesiącu

67

28

31

Od początku roku

618

508

31

 

Ilość osób rannych

2021

2022

2023

W bieżącym miesiącu

3

3

2

Od początku roku

44

30

2

 

Ilość osób zabitych

2021

2022

2023

W bieżącym miesiącu

0

1

2

Od początku roku

6

3

2

 

PRZYCZYNY:

            Najczęstsze przyczyny powstawania zdarzeń drogowych to:

  • nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu,
  • nieprawidłowe cofanie,
  • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu,
  • niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

 

MIEJSCA ZAGROŻONE:

            Największą liczbę zdarzeń odnotowano na terenie miasta Września 13 zdarzeń, na Autostradzie A-2 nie odnotowano zdarzeń, na drodze krajowej nr 92 odnotowano 5 zdarzeń drogowych, na drodze krajowej nr 15 odnotowano 2 zdarzenia, na drogach powiatowych odnotowano 6 zdarzeń, drogi gminne 13 zdarzeń.

 

NIETRZEŹWI KIEROWCY:

            W styczniu br. policjanci ujawnili na terenie powiatu 3 kierujących pojazdami mechanicznymi w stanie nietrzeźwości, 4 nietrzeźwy kierujący innym pojazdem.

 

SPRAWCY:

            W styczniu 2023 roku kierujący samochodami osobowymi przyczynili się do spowodowania 22 zdarzeń, kierujący samochodami ciężarowymi spowodowali 2 zdarzeń.

 

OFIARY:

            W styczniu 2023 roku w 2 wypadkach drogowych były dwie ofiary śmiertelne.

 

UWAGI:

            W celu poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w styczniu 2023 roku planowane są działania ukierunkowane na poprawę bezpieczeństwa z udziałem policjantów grupy „Speed” oraz działania prędkość, PKP, ponadpowiatowe, NURD, trzeźwość, Track i Bus.

Powrót na górę strony